Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2010 09:01 - Чалга - третият поглед
Автор: dalo Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 823 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 10.04.2011 18:58


     Едни от нас явно я слушат, други често яростно заклеймяват, но чалгата си съществува. Не е ли чалгата необходимост, породена от липса на алтернатива?

     Тези, които я слушат явно или споделят общото мнение, че това е музика "за купон", че някак естествено е да се забавляваме на нея. Другата страна обяснява "чалга"та като етикет, нарицателно за тип поведение и светоусещане. Факт е че и от двете страни доводите са горе долу на едно ниво. Всеки повтаря едни и същи реплики. Разликите са нюансни.

     Анти-чалга настроените често се аргументират с овчото, стадно поведение, за липсата на мисъл в слушателите й. Тъп(а)-прост(а)-"чалга" линията е застъпена почти във всяко такова мнение. Обаче се получава малко парадоксално тези, които претендират да не са част от масата, са просто друга една маса със стадни инстинкти. Въпреки претенцията да сме с лично мнение споделяме едно общо наложено. Не го променяме и обогатяваме. Нима не обвиняваме чалга-любителите в същото?


     Чалгата не изисква! Това обяснява упоритото й присъствие.

   Всеки стил музика малко или много изисква от феновете си. За да идем на опера, трябва да сме с фрак (или най-малко костюм) и е необходимо да познаваме произведението или да знаем езика, на който се пее. Ако сме истински фенове на джаз-а (защото само просъствието на такова изпълнение НЕ е слушане) трябва да го усещаме. Рока си е идеология направо. Техното във всичките му вариации също изисква ... костюм, грим, усещане за ритъм. "Черно"-то има своите догми и визия. Всички искат, а в този ред на мисли чалгата само дава. Тя дори не иска да сме верни на определени изпълнители. Дава ни ги с шепи, на талази и има за всички. Пее се на български, което също премахва поредната нужда (да владеем чужд език, за да се насладим и на текста). Няма дрес-код (мраааазя чуждици). Евтина и достъпна е. Алтернатива с тези качества, (жалко) няма. Хората имат нужда от почивка сред тежкото ежедневие, а тя е на една ръка във всеки момент.

     Един, кратък пример : Син-сити ... аз и три момичета. Аз съм след работа, без да знам за излизането и лятно съм по къси панталони и суичър. Те са наточени (всяка според разбирането си). Охраната, както обикновено е серия младежи с черни костюми. Момчето, което събира входа ми задава въпрос "Ти къде си тръгнал така? Тичаш за здраве ли?". В крайна сметка съм допуснат, но с условието да не се качвам "горе". Виж "долу" има място. Дори за мен и спортния ми екип.

     Радвам се, че анти-чалга настроените ставаме фактор. Аз също не харесвам и толерирам този стил. Все по-често изненадващо виждам съобразяване от страна на любителите на тази музика с останалите. Дори да е на ниво "Аз като слушам чалга в колата съм с вдигнати прозорци, на климатик, а когато слушам черно или рок балади стъклата са долу." Преди няколко дни обаче момче на 22 се опитваше да събере компания за известно с чалга атмосферата си заведение. Не настояваше. Не петнеше всичко друго. Търсеше диалога, разбирането. Аргументирано и с мисъл поднесе идеята. Отхвърлих я. Анатемосах го дори без да му обясня. После се замислих.

     Чалгата ни заля ... част от нас се надигна на своеобразен бунт ... дали пък това не даде резултат. Ако те са готови на диалог, не бива да разменяме местата и на свой ред да бягаме от разговора. Да им дадем алтернатива.


Да, но каква? Ние сме на ход.


Тагове:   чалга,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dalo
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 37056
Постинги: 10
Коментари: 21
Гласове: 29
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930